Problem z kontrolką air bag

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lLeniuchMichał
    Classic
    • 2008
    • 27

    Problem z kontrolką air bag

    Fajne
  • Kajtiii
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 291

    #2
    Problem z kontrolką air bag

    Czołem!

    Mam kłopot (mam nadzieję że ostatni) z kontrolkami na liczniku po jego wymianie. Mianowicie wywaliłem oryginalny licznik z MFA z 2000 roku i wrzuciłem sobie piękny licznik z pełnym FISem z roku 2001. Po przekodowaniu, dopisaniu kluczy, kombinacjach z przepinaniem kabelków żeby świeciły kontrolki świateł itp pozostał mi jeden problem. Świeci mi kontrolka airbag. Sam system poduszek działa a problem jest w samym liczniku ponieważ autko nie ma pełnej sieci CAN a licznik jest już przystosowany do pełnego CAN i zapewne dlatego nie łączy się ze sterownikiem poduszek.

    Launch wykazał takie cuś:
    Kod kłopotu 001
    01321 Jednostka sterująca dla poduszki powietrznej - J234
    brak komunikacji.

    No i generalnie rozchodzi mi się o to czy ktokolwiek wie co uczynić żeby licznik zaczął widzieć sterownik a kontrolka zaczęła spełniać swoją funkcję jak należy?

    [ Dodano: Czw 27 Lis, 14 17:02 ]
    Sprawa rozwiązana. Przekodowanie can gateway z 6 na 3 i po sprawie. :szeroki_usmiech

    Temat do zamknięcia.

    Komentarz

    • pablo_doctor
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 791

      #3
      coooll ciekawa sprawa.

      W długi zimowy wieczór mógłbyś opisać jak zrobić taki przeszczep- krok po kroku
      Kiedyś się zastanawiałem nad tym ale kolega grupy POLO odradził temat bo 1999 2000 nie było pełnego CAN`a - temat umarł
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz

      • Kajtiii
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 291

        #4
        Miał rację bo i mój szkodnik (koniec 2000 r.) nie ma pełnego can. No ale jak widać wszystko można obejść bo w końcu Polak potrafi Nie jest to trudne i też się trochę nauczyłem przy tym, ale posiadając odrobinę cierpliwości, kilka metrów kabla i komputer, można całej operacji dokonać za jeden dzień spokojnie popijając piwko/paląc papieroska (co kto lubi) w przerwach
        Co do opisu pełnego przeszczepu to może się skuszę ale dopiero jak będę miał warunki bo kilka rzeczy trzeba będzie rozkręcić żeby porobić fotki itp a zimno jak ch.......

        Komentarz

        • pablo_doctor
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2007
          • 791

          #5
          Liczymy na Ciebie
          pablo_doctor

          Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

          CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

          http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

          Komentarz

          • koleś
            RS
            • 2009
            • 2832
            • Fabia combi (6Y5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Mam ten sam problem w Octavii z 2004 r.
            Wiem, że licznik był wymieniany ale co było wcześniej i kto to robił nie wiem. Licznik 1U0 920 811 F

            Jest brak komunikacji licznika ze sterownikiem poduszek. Sprawdziłem kabelki CAN pomiędzy sterownikiem i licznikiem. Są sprawne i połączone jak na schemacie.

            Sterownik poduszek nie ma błędu. Kodowanie - 12593 i nie wiem co zawiera ten kod bo VCDS nie podpowiada.

            Moduł komfortu zakodowany 0006 i zmiana na 3 nie jest możliwa.

            Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić aby licznik komunikował się z poduszkami?
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz

            • koleś
              RS
              • 2009
              • 2832
              • Fabia combi (6Y5)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Doczytałem w internecie, że sterownik poduszek musi być przystosowany do komunikacji po CAN z licznikiem. Tutaj prawdopodobnie to właśnie jest problemem.

              Czy ktoś wie jaki sterownik w Octavii 1 komunikuje się z licznikiem po CAN i tylko na dwie poduszki?
              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

              Komentarz

              • koleś
                RS
                • 2009
                • 2832
                • Fabia combi (6Y5)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Znalazłem odpowiedni sterownik dzisiaj na giełdzie w Gliwicach.

                Problem rozwiązany.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz

                • Matfiejkos
                  Rider
                  • 2015
                  • 556
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  koleś czy mógłbyś dla potomnych napisać o tym, jaki to sterownik? Numer, po czym poznać odpowiedni itp.?
                  Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                  Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                  Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                  Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                  Komentarz

                  • koleś
                    RS
                    • 2009
                    • 2832
                    • Fabia combi (6Y5)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Matfiejkos Zobacz wpis
                    czy mógłbyś dla potomnych napisać o tym, jaki to sterownik? Numer, po czym poznać odpowiedni itp.?
                    Nie robiłem autoscana ale jak się kolega u mnie zjawi to sprawdzę. Robiłem na parkingu i zależało mi raczej na tym, żeby działało wszystko. Wziąłem pięć sterowników z kosza gdzie było ich z 50.

                    Wybierałem te, które miały wtyczkę jak ta w Octavii i widoczne w niej kabelki od CAN oraz przewody do dwóch poduszek.. Wiem, że to był sterownik z Fabii 1. Tak miał napisane na obudowie. Sama obudowa nie pasuje do Octavii 1. Ma inny rozstaw otworów pod śruby. Będę ją przekładał jak zdobędę Torxa TR do odkręcenia śrubek.
                    Wtyczka też nie pasowała i po prostu zamieniłem obudowy.


                    W tej Octavii to w ogóle było namieszane z poduszkami. Kabelki od poduszki pasażera były gdzieś pod deską zwarte i waliło błędem. Wymieniłem na nowe, oryginalne. Ktoś to próbował naprawiać i dodatkowo wykodował poduszkę pasażera w sterowniku.

                    Trzy razy podchodziłem do niej w przeciągu dwóch miesięcy i dziś się udało wszystko połatać.

                    Bez schematów nie polecam tego ruszać.
                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz

                    Pracuję...